Η ΕΚΔΡΟΜΗ ΤΩΝ ΑΓΟΡΙΩΝ ΤΗΣ "ΙΘΑΚΗΣ" ΜΑΣ ΣΤΟΝ ΌΛΥΜΠΟ...

"Πήραμε τα βουνά..."
     ...μόλις ξεκίνησε η κατηχητική χρονιά του 2018-2019, τα αγόρια της "Ιθάκης" μας, της Ενοριακής Νεανικής Εστίας της εκκλησίας των Αγίων Θεοπατόρων Ιωακείμ και Άννης, των Ανθοκήπων της Νέας Ευκαρπίας, στην Δυτική Θεσσαλονίκη, και συγκεκριμένα κατά την 2η συνάντηση τους, στις 6 Οκτωβρίου 2018, και κατευθύνθηκαν προς τον Όλυμπο, στο Λιτόχωρο, στο Αρχαιολογικό Μουσείο του Δίον, στο φαράγγι του Ενιπέα, στο γήπεδο του Πύρρου Δήμα, με τελικό προορισμό το πανέμορφο Μοναστήρι του Αγίου Διονυσίου του εν Ολύμπω, ενώ τα κορίτσια μας παρέμειναν στην κατακόμβη του Ναού μας, που τώρα χτίζουμε από πάνω της και σε λίγο καιρό, πρώτα ο Θεός, θα λειτουργήσουμε, και κατάστρωσαν τα δικά τους σχέδια για τις εξορμήσεις τους τις αμέσως επόμενες συναντήσεις των κατηχητικών μας.
     Ξεκινήσαμε με το λεωφορείο μας, στις 8.00 το πρωί, έχοντας ως αρχηγό της εκδρομής μας αυτής τον π. Χρυσόστομο Τελίδη, αφού όμως πρώτα αποχαιρετήσαμε τον άλλο π. Χρυσόστομο Κοτσίδη που τελούσε την Θεία Λειτουργία του Σαββάτου και αφού πρώτα βγάλουμε τις απαραίτητες φωτογραφίες μπροστά στα σκαλιά της επάνω εκκλησίας μας με τα κατηχητόπουλα μας και τους γονείς τους που ήρθαν να τα αποχαιρετήσουν.
     Πρώτη στάση του λεωφορείου στην διπλανή Ενορία μας, και στα κατηχητικά της Αγίας Ειρήνης Χρυσοβαλάντου, όπου και παραλάβαμε μια εικοσαμελή ομάδα παιδιών, του Λυκείου τα περισσότερα, με αρχηγό τους τον κο Αλέξη, που παρότι νεοκαταταχθής στρατιώτης δεν έχασε την ευκαιρία στην 1η του άδεια να συνοδεύσει την ομάδα του σε αυτήν την όμορφη διενοριακή πλέον εξόρμηση, που έγινε για την έναρξη της νέας κατηχητικής χρονιάς και για την σύσφιξη των σχέσεων των παιδιών της "Ιθάκης" μας, αλλά και την γνωριμία τους και με άλλες Ενορίες, όπως αυτή της Αγίας Ειρήνης Χρυσοβαλάντου με την οποία υπάρχει δεσμός αγάπης και συνεργασίας χρόνια τώρα.
     Η προσευχή μας, το πρώτο μέλημα όταν πια βγήκαμε από την Θεσσαλονίκη και κατόπιν, παιχνίδια, τραγούδια και πειράγματα, αλλά και λόγια, ευχές, νουθεσίες και συμβουλές  από τον π. Χρυσόστομο, μα και το μάθημα της ημέρας από αυτόν με θέμα το Ευαγγέλιο της Κυριακής που θα ακολουθήσει την επομένη της εκδρομής μας και η επεξήγηση του, το οποίο είχε να κάνει εκτός όλων των άλλων και με τον χρυσό κανόνα του κάθε χριστιανού, κατά τον οποίο, σύμφωνα με τα λόγια του ίδιου τουΧριστού μας, "ποτέ να μην κάνεις στον συνάνθρωπο σου αυτό που δεν θέλεις να σου κάνει."
     Και έτσι μέσα σε γέλια, λόγια και διασκέδαση φθάσαμε στο Αρχαιολογικό Μουσείο του Δίον και εκεί με οδηγό μας τον κο Γιώργο Μουγκράκη περιπλανηθήκαμε και μάθαμε την κάθε γωνιά του, καταλήγοντας στο αμφιθέατρο, όπου και φάγαμε το κατιτίς μας, βγάλαμε τις φωτογραφίες μας και εν τέλει συγκεντρωθήκαμε ξανά στην είσοδο παίρνοντας το λεωφορείο μας με κατεύθυνση το Λιτόχωρο και το πανέμορφο φαράγγι του Ενιπέα. Εκεί  ξετυλίξαμε το καλλιτεχνικό μας ταμπεραμέντο,
όπως άλλωστε δείχνουν τα βίντεο και οι φωτογραφίες που βγάλαμε καταμεσής του καταράχτη για να αποδείξουμε του λόγου το αληθές του συντάκτη της ανάρτησης μας αυτής, τα δε υπόλοιπα σχόλια της 2ης αυτής στάσης μας περιττεύουν, αφού μια εικόνα ίσον χίλιες λέξεις. (...δεν απομένει σε εσάς παρά να προσθέσετε τις πάμπολλες εικόνες του άρθρου μας, για να ξέρετε πόσες λέξεις γλυτώσατε από αυτόν...)
          Επόμενη στάση, το γήπεδο του Πύρρου Δήμα, όπου εναποθέσαμε σε αυτό άλλα ταλέντα και χαρίσματα που διακατέχουν τις κατηχητικές ομάδες μας. Αυτά των ποδοσφαιρικών δεξιοτήτων για τους μεγαλυτέρους, με καθοδηγητή τον κο Παναγιώτη Σπάρταλη, αλλά και των μικρών εξερευνητών μας για την ομάδα προκατηχητικού του κου Στυλιανού Μουγκράκη, που ξεχύθηκε στην φύση και επιδόθηκε στην ενδελεχή εξερεύνηση της.
     Φωτογραφίες...και ακόμα περισσότερες φωτογραφίες, μικρά και μεγάλα βιντεάκια, φασαρία από τον τηλεβόα μας που έδινε τα παραγγέλματα, τα τύμπανα που χάραζαν τον ρυθμό και τον παλμό, την βυσιννί σημαία με τους Αγίους
Θεοπατόρες, σήμα κατατεθέν της εκκλησίας μας, που κραδαίναμε σε κάθε ευκαιρία, αλλά και την ελληνική, γαλανόλευκη σημαία μας, που καθόριζε καθ' όλη την διάρκεια της εκδρομής την από αρχαιοτάτων χρόνων καταγωγή αλλά και την αγωγή μας, τον Εθνικό Ύμνο καταμεσής του καταρράκτη στο φαράγγι του Ενιπέα που επισκεφθήκαμε, το "Μακεδονία ξακουστή" και το "Η Μακεδονία είναι μία..." που λάμπει από Ελλάδα και Ορθοδοξία, σε κάθε μας στάση για ξεκούραση από την πεζοπορία, τα γέλια μας, η χαρά και η διάθεση μας, που δεν έμειναν απαρατήρητα στους δρόμους του Λιτόχωρου και στους κατοίκους του, οι οποίοι και μας κοιτούσαν με απορία, αλλά και χαρούμενοι βλέποντας μια ομάδα παιδιών και εφήβων να διασχίζει με τον ιερέα και τους κατηχητές του, το όμορφο και γραφικό χωριό τους και να του δίνει ζωντάνια και κίνηση.
      Τελευταία και πιο σημαντική στάση της ολοήμερης εξόρμησης των δυο Ενοριών της Νέας Ευκαρπίας, των Αγίων Θεοπατόρων και της Αγίας Ειρήνης Χρυσοβαλάντου, ήταν το ανδρικό μοναστήρι του Αγίου Διονυσίου του εν Ολύμπω, όπου κατόπιν προτέρας συνεννοήσεως, μας περίμενε ένας μοναχός για να μας ξεναγήσει στους χώρους του και στο Καθολικό της Μονής, αλλά και να μας μιλήσει για την ιστορία του παλιού μοναστηριού, μα και του καινούργιου, τα θαύματα που έγιναν κατά καιρούς σε αυτό και τις δραστηριότητες του. Τέλος καταλήξαμε όλοι στο φιλόξενο Αρχονταρίκι, όπου ο Ηγούμενος, ο π. Μαξίμος, μας κατέπληξε με τα ξεκαρδιστικά ανέκδοτα του, όλο σημασία και προτροπή, αλλά και τις συμβουλές και φυσικά τις ευχές του για τα παιδιά των κατηχητικών μας, τον ιερέα τους και τους κατηχητές του, αλλά και το λουκούμι που μας πρόσφερε ο Αρχοντάρης, κατ' εντολή του Γέροντα, που δεν πρόφταινε να γεμίζει και να ξαναγεμίζει την πιατέλα, αφού ένα λουκούμι δεν είναι ποτέ αρκετό για να χορτάσει τα παιδιά, αλλά και δεύτερο και τρίτο και για μερικά από αυτά πολλά περισσότερα.
      Έτσι πήραμε τον δρόμο της επιστροφής με το λεωφορείο μας, το οποίο με ιδιαίτερη δεξιοτεχνία οδηγούσε ο κος Αχιλλέας, που ήταν και υπεύθυνος για την ασφαλή επάνοδο μας στην γειτονιά των Ανθοκήπων και στην εκκλησιά μας. Κατά την διαδρομή, τραγούδια και παιχνίδια επινοούσαν συνεχώς οι κατηχητές μας για την διασκέδαση των μαθητών τους, ενώ ο π. Χρυσόστομος μας μοίρασε όλους για ευλογία από ένα βιβλιαράκι με τον τίτλο  "Προσευχητάριο", ένα όμορφο έντυπο που ο ίδιος έγραψε σε συνεργασία με τους κατηχητές του και περιέχει όλες της προσευχές της ημέρας και το οποίο αμέσως χρησιμοποιήσαμε για την απογευματινή προσευχή μας.
              Δεν αργήσαμε να φθάσουμε στα λημέρια μας. Πρώτα στις εργατικές κατοικίες, όπου αποχαιρετήσαμε τα είκοσι αγόρια της Αγίας Ειρήνης Χρυσοβαλάντου και μετά από λίγο, στην μεγάλη πλατεία των Αγίων μας, του Ιωακείμ και της Άννας, όπου αποβιβάστηκαν τα σαράντα και πλέον κατηχητόπουλα της "Ιθάκης" μας,
που με ανυπομονησία περίμεναν οι γονείς τους για να τα σφίξουν στην αγκαλιά τους και να ακούσουν τις ιστορίες και τις εντυπώσεις τους από την εκδρομή που οργάνωσε η Ενορία μας για τα αγόρια των κατηχητικών της "Ιθάκης", της Ενοριακής Νεανικής Εστίας μας, με αφορμή την έναρξη της νέας κατηχητικής χρονιάς, του 2018-2019,
που ξεκινά και επίσημα πια το άλλο Σάββατο 6 Οκτωβρίου με την Θεία Λειτουργία, τον Αγιασμό και την γιορτή μας και έτσι θα ξεδιπλωθεί από τούδε και στο εξής μπροστά μας μέχρι και τις αρχές του καλοκαιριού.
      Άς απολαύσουμε αυτήν την περιπετειώδη...σας υπόσχομαι...διαδρομή, με καράβι το κατηχητικό μας, στο τιμόνι καπετάνιο και φάρο τον Χριστό μας, για κουπιά την προσευχή μας, με πανιά και κατάρτι την αγάπη μας, άγκυρα την πίστη μας, με ρότα, λιμάνι και προορισμό, τι άλλο...την "Ιθάκη" μας!!!
Καλή και ευλογημένη κατηχητική χρονιά σε όλα τα μέλη του πληρώματος του πλοίου μας!!!
*κάντε κλικ στο "Διαβάστε περισσότερα..." και δείτε περισσότερες φωτογραφίες από την εκδρομή μας και αργότερα θα δείτε και ένα βίντεο το οποίο τώρα φτιάχνει ο κος Στυλιανός και θα περιέχει όλες τις στιγμές ξεγνοιασιάς και χαράς της εξόρμησης μας στον Όλυμπο...υπομονή, "ψήνεται" το βίντεο!!!
Η εκδρομή της "Ιθάκης" μας στον Όλυμπο
Σάββατο 6 Οκτωβρίου 2018
Καλή κατηχητική χρονιά παιδιά!!!